|
Акафист
Святому Иоанну Предтечи и Крестителю Господню Кондак 1
Избранный от
лет древних быти
Предтечею и Крестителем Спасителя мира Христа Бога, Иоанне Богохвальне,
прославляя Прославльшаго тя Господа, похвальная восписуем ти яко
большему всех
рожденных женами, во плоти Ангелу, покаяния проповеднику, Ты же, яко
имеяй
велие дерзновение ко Господу от всяких бед свобождай и к покаянию
воздвизай
нас, любовию тебе зовущих: Радуйся,
великий Иоанне пророче, Предтече и
Крестителю Господень. Икос 1
Архангел Гавриил, предстояй пред Богом, послан бысть
ко иерею
Захарии, егда он, служа по чину чреды своея, вниде покадити в церковь
Гоподню:
и, представ одесную Алтаря кадильнаго, благовествоваше о твоем
рождестве,
великий Иоанне, возвещая Захарии радость и веселие, и яко мнози о
рождестве
твоем возрадуются. Сего ради и мы дивному о тебе Божию благоволению
чудящеся и
радующеся, со благоволением в похвалу тебе вопием: Радуйся, совета
Божия
неизреченнаго таинниче: Радуйся, дивнаго смотрения Его исполнение.
Радуйся, прежде
лет многих пророчеством Исайи проявленный:
Радуйся, вестниче пред лицем
Господним древле пророченный. Кондак 2
Видя Захария
явльшагося ему
Ангела, смутися, и страх нападе нань, и не верова словесем благовестия
его о
рождестве твоем: егда же за неверие немотою связан бысть, удивляшеся
преславному чудеси, всем сердцем вопия Богу: Аллилуиа. Икос 2
Разум
неразумеваемый разумети
ищуще людие, ждущее Захарию, и чудяхуся умедлившу ему в церкви; изшедшу
же ему
и не могущу глаголати к ним, но токмо помавающу, разумеша вси, яко
видение виде
в церкви. Мы же, прославляя, дивнаго Творца чудес Бога, вопием тебе
таковая:
Радуйся, благий виновниче немотствования отча: Радуйся, слез матере
твоея
пременение на радость. Радуйся, тоя поношения в людех отъятие: Радуйся,
великое
рождшим тя утешение. Радуйся, яко в шестый месяц о зачатии твоем
Пресвятая Дева
Мариа в Назарете от Ангела известися: Радуйся, яко о рождестве твоем
мнози
возвеселишася. Радуйся, яко имя благодатное от Ангела нареченное
получивый: Радуйся, яко
именем твоим
немотствование отца твоего Захарии разрешися. Кондак 3
Сила Вышняго
разреши
неплодство заматоревшия во днех своих праведный Елисаветы: зачат бо тя,
славный
Предтече Господень, и таяшеся месяц пять, глаголющи: яко тако мне
сотвори
Господь во дни, в няже призре отъяти поношение мое в человецех. Егда же
прия
имущую во чреве Христа, исполнися Духа Свята и возопи гласом велиим:
откуду мне
сие, яко прииде Мати Господа моего ко мне; с нею же радующися взываше
Богу:
Аллилуиа. Икос
З
Имея
предъити пред Господом
духом и силою Иллиною, еще из чрева матере твоея исполнился еси Духа
Святаго,
отонудуже и Пророк дивный показался еси, егда во утробе матерее твоея
сый,
взыгрался еси, радощами пришествию Матери Господней: Бога бо познал еси
носима
в ложеснах Благодатныя, и Того матерним гласом проповедал еси: подобаше
бо
Божественных вещей преславным быти началом. Сему убо благоговейно
удивляющеся,
с радостию тебе вопием: Радуйся, еще во утробе матерней предпославшаго
тя
Господа чудным веселием предъявивый:
Радуйся, яко тебе ради и
матери твоей Елисавете воплощение Христово открыся. Кондак 4
Бурею
сомнения смущенный,
иерей Захария не можаше по слвоесу ангельскому проглаголати. Егда же по
рождестве твоем, Предтече Господень, написа благодатное имя твое, абие
отверзошася уста и язык его, и глаголаше благословя Бога, и пророчества
глаголя: благословен Госопдь Израилев, яко посети и сотвори избавление
людем
Своим, и ты отроча пророк Вышняго наречешися, поя Тому: Аллилуиа. Икос 4
Слыша окрест
живущий людии о
преславном и чудном рождестве твоем, со удивелением глаголаху в себе:
что убо
отроча сие будет? Мы же тя, преславный Предтече Господень, яко больша
всех
рожденных женами, достойно чтуще, ублажаем сице:
Радуйся, от зачатия твоего
благодатных явлений исполненный: Кондак 5
Богопротивное
веление
беззаконнаго детоубийцы Ирода изгна тя из дому отча в непроходную
пустыню,
носима материю, Предтече Господень, идеже и пребывал еси до дне явления
твоего
ко Израилю, ядый акриды и мед дивий, и Богу вопия: Аллилуиа. Икос 5
Видяще
дивное Божие о тебе
промышление, Иоанне Богохвальне, яко от младенческих пелен
постническаго жития
любитель показался еси, от онудуже Вышняго послан был еси проповедати
людем
грядущее во Христе спасение, сего ради со удивлением и любовию тебе
взываем:
Радуйся, яко еще младенец сый, царя Ирода устрашил еси: Радуйся, от
напраснаго
убийства того, десницею Вышняго, сохраненный. Радуйся,
пустыни шипок
благовонный: Кондак 6Проповедник
славный ты,
Божественный Предтече, показался еси в пустыне Иорданстей во дни
явлении Христа
Бога миру, Сего бо, Грядущаго к тебе, показал еси людем, глагля: се
Агнец
Божий, вземляй грехи мира! Его же мы верою познавше поем Ему: Аллилуиа. Икос 6Возсиял еси
свет истины,
Иоанне Богопросвещение, всем являяй славы Отчия сияние, явльшееся
плотски нас
ради. Вопиял бо еси в пустыни людем: покайтеся, приближи бо ся Царствие
небесное, сотворите плоды достойны покаяния. Се бо грядет по мне, Иже
крестит
вы водою и Духом. Сего ради похвальная тебе вопием: Радуйся,
пришествия Мессии
возвестителю: Кондак 7Хотящу от
тебе креститися
Господу Иисусу, Иоанне Богоблаженне, глаголал еси: аз требую Тобою
креститися,
обаче повинуяся, рекшу Тому: "остави ныне", воздвигл еси десницу твою
на главу Его и крестив нетребующаго очищения, вопиял еси: Аллилуиа. Икос 7Новую подая
благодать
креститися изволивый от тебе Господь, сподоби тя Духа пришествие видети
и глас
Отеческий с небесе свидетельствующь Его Сыновство слышати: отонудуже в
триех
лицех единому Богу покланятися нас научил еси. Егоже бренными
прославляюще устнами,
в похвалу сия тебе приносим:
Радуйся, троическаго
Богоявления первый проповедниче: Кондак 8Странное и
неизреченное
смирение воплотившагося Бога Слова видев, Богоблаженне Крестителю,
Божественную
Свою Главу тебе приклонивша и рабское крещение приемша, ты и сам весь
исполнился еси великаго смирения. Испроси убо Боголюбезную добродетель
сию и
нам, одержимым гордостию, яко да от сердца смиренна вопием Богу:
Аллилуиа. Икос 8Весь
благодатных дарований
исполненный, течение временныя жизни скончавая, Иоанне Богознамените,
всех
поучал еси исполнением закона и покаянием благоугождати Господеви. Сего
ради
благодарственное хваление тебе великому учителю истины воспеваем:
Радуйся,
закона и оправданий Господних насадителю: Радуйся, Иродова беззакония
обличителю. Радуйся, о исправлении того рачителю: Радуйся,
правды ради темничное
заключение и узы претерпевый. Кондак 9
Все естество ангельское
удивися высоте служения твоего, и Церковь благоговейно прославляет тя,
яко
друга Христа Бога, прешедшаго пред Ним духом и силою Иллиною. Ревнуя бо
по
истине, дерзновенно обличал еси фарисеев и беззаконнаго Ирода, от
негоже и
мученическую кончину приял еси. Покланяющиеся убо честней главе твоей,
молимся
ти: избави нас от страстей безчестия, да чистым сердцем и усты поем:
Аллилуиа. Икос 9Витийство
всякое земнородных
не довлеет достойно восхвалити тя, Иоанне богохвальне: тебе бо уста
Христовы
похвалиша, высша пророков и больше всех рожденных женами тя
наименоваша. От
онудуже достойную похвалу принести тебе недоумевающе, вопием ти сицевая:
Радуйся, Церкве Христовы
великая славо: Кондак 10Спасти мир
пришедшаго во плоти
Христа Бога благовестил еси и сущим во аде: якоже бо денница,
предходящая
солнцу, осветил еси во тме и сени смертней седящих, отонудуже вскоре
Господом
изведен был еси со всеми от века праведными, поя Ему, яко Избавителю и
Победителю смерти: Аллилуиа. Икос 10 Стена и
прибежище спасительное
всем, молитвенно к тебе притекающим, Божественный Иоанне: сего ради
песньми
похвальными ублажаем тя сице:
Радуйся, мощный заступниче наш
и верный от бед хранителю: Кондак 11 Пение всякое
не довлеет по
достоянию доблестей твоих восхвалити тя, Крестителю Господень. Но мы,
любовию
понуждаеми, дерзаем воспевати величия твоя, еже милостивно приими от
нас,
Первостоятелю у престола Пресвятыя Троице, и моли свободитися нам от
всякия
скверны греховныя, да чистым сердцем и устнами поем Богу: Аллилуиа. Икос 11
Светильника Света
неприступнаго, и всесветлых благодатных дарований всего исполнена тя,
Иоанне
Богопросвещение, ведуще, радостно приносим ти таковая: Радуйся,
самовидче озарившаго
тя свыше Божественнаго Света: Кондак 12 Благодати
тезоименитый,
Крестителю Господень, и тою обогатився, победоносец преславный
показался еси:
победил бо еси враги и всякую злобу, и великое служение твое
мученическим
подвигом запечатлел еси. Ныне же, предстоя Престолу Царя царствующих,
моли Его
даровати Благоверному Императору нашему победы на враги и во всем
благопоспешение, всем же верным в добродетелех благодатное укрепление,
поющим
Ему: Аллилуиа. Икос 12 Поюще Бога,
видно в тебе
прославившегося, хвалим тя, Богоблаженне Крестителю, яко искренняго
друга
Христова, прославляем великия подвиги твоя, ублажаем мученическую
кончину твою,
и сицевая радостно вопием ти: Радуйся,
вселенский Апостоле и
новаго завета первомуче-ниче: Кондак 13 О, великий и
преславный
Предтече и Крестителю Господень Иоанне! приими от нас ныне приносимое
тебе
моление, и твоими богоприятными к Богу молитвами избави нас от всякаго
зла, и
вечныя изми муки, и наследники Царствия Небеснаго соделай, да вовеки
поем Богу:
Аллилуиа. (Сей
Кондак глаголи трижды) А
по сем читается Икос 1 "Архангел Гавриил..." Кондак
1 "Избранный от лет древних..." Молитва ко Святому Иоанну
Предтечи Крестителю
Христов,
проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но совокупляяся с вои
небесными, молися ко Владыце за мене недостойнаго, унылаго, немощна-го
и
печальнаго, во многие беды впадшаго, утружденнаго бурными помыслы ума
моего. Аз
бо есмь вертеп злых дел, отнюдь не имей конца греховному обычаю:
пригвожден бо
есть ум мой земным вещем. Что сотворю? Не вем. И к кому прибегну, да
спасена
будет душа моя? Токмо к тебе, Святый Иоанне, благодати тезоимените, яко
тя пред
Господем по Богородице вем больша бытии рожденных всех: ты бо
сподобился еси
коснутися верху Царя Христа, вземлющаго грехи мира, Агнца Божия: Егоже
моли за
грешную мою душу, да поне отныне, в первыйнадесять час, понесу тяготу
благую и
приму мзду с последними. Ей, Крестителю Христов, честный Предтече,
крайний
Пророче, первый мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты
учителю,
и ближний друже Христов! Тя молю, к тебе прибегаю, не отрини мене от
твоего
заступления, но возстави мя низверженнаго многими грехи; обнови душу
мою
покаянием, яко вторым крещением, понеже обоего начальника еси:
Крещением омывай
прародительский грех, покаянием же очищаяй коегождо дело скверно.
Очисти мя,
грехами оскверненнаго, и понуди внити, аможе ничтоже скверно входит, в
Царствие
Небесное. Аминь. Тропари из службы на перенесение
честныя десницы из Мальты в Гатчину 12
октября 1799 г. Прославляй
Господь Того славящыя,
нетлением прославленную десницу твою, подаде верным прибежище
благонадежно, юже
простерши, подаждь нам помощь от Святаго, и даждь безбедно во
благочестии жизнь
совершити славящым тя. Стал еси
посреде закона и
благодати премудре, темже взываем к тебе, побеждаемых нас, законом
греховным,
воюющим противу ума во удех наших, ущедри, Крестителю, и благодати дар
испроси,
творити Божественная хотения. Житие Святого Иоанна Предтечи и
Крестителя Господня После Девы
Марии Иоанн
Креститель самый чтимый святой во всем христианском мире. В его честь
установлены следующие праздники: 23 сентября (6 октября) - зачатие, 24
июня (7
июля) - рождество, 29 августа (11 сентября) - усекновение главы, 7 (20)
января
- Собор Иоанна Крестителя в связи с праздником Крещения, 24 февраля (9
марта) -
первое и второе обретение его главы, 25 апреля (7 мая) третье обретение
его
главы, 12 (25) октября - перенесение из Мальты в Гатчину части Древа
Животворящего Креста Господня, Филермской иконы Божией Матери и десной
руки
Иоанна Крестителя. Св. Иоанн -
сын священника
Захарии (из рода Аарона) и праведной Елизаветы (из рода царя Давида).
Он
приходился по материнской линии родственником Господа Иисуса Христа и
родился
на шесть месяцев раньше Господа. Как повествует Евангелист Лука,
архангел
Гавриил, явившись его отцу, Захарии в храме, возвестил о рождении у
него сына.
И вот у благочестивых супругов, до преклонной старости лишенных
утешения иметь
детей, наконец, рождается сын, которого они испросили в молитвах. После
Рождества Христова нечестивый
царь Ирод повелел избить всех младенцев. Услышав об этом, святая
Елисавета
скрылась с сыном в пустыне, в пещере. Когда св. Елисавета окончила свой
земной
путь, об отроке Иоанне, попекались святые ангелы. Св. Иоанн находясь в
пустыне,
возрастал. Он носил грубую одежду, прихваченную кожаным поясом, и
питался диким
медом и акридами (род саранчи). Он оставался пустынножителем до тех
пор, пока
Господь не призвал его в тридцатилетнем возрасте к проповеди. Повинуясь
этому
призванию, пророк Иоанн явился на берегах Иордана, чтобы приготовить
народ к
принятию ожидаемого Мессии (Христа). Здесь и обратился к народу св.
Иоанн,
проповедуя покаяние и крещение во оставление грехов. Пришел к Иоанну на
Иордан
креститься и Сам Спаситель мира, Господь Иисус Христос. Крещение Христа
сопровождалось чудесными явлениями - схождением Святого Духа в виде
голубя и
гласом Бога Отца с неба: "Сей есть Сын Мой возлюбленный..." Получив
откровение об Иисусе Христе, пророк Иоанн говорил народу о Нем: "Вот
Агнец
Божий, который берет на Себя грехи мира". Услышав это, двое из учеников
Иоанна присоединились к Иисусу Христу. То были будущие апостолы Иоанн
(Богослов) и Андрей (Первозванный, брат Симона Петра). Крещением
Спасителя
пророк Иоанн завершил и как бы запечатлел свое пророческое служение. Он
безбоязненно и строго обличал пороки как простых людей, так и сильных
мира
сего. За это он скоро пострадал. Царь Ирод
Антипа приказал
посадить пророка Иоанна в темницу за обличение его в оставлении своей
законной
жены и за незаконное сожительство с Иродиадой. Среди пиршества дочь
Иродиады,
по внушению матери, вошла в зал и, по обычаю еврейскому, чтоб
развеселить
гостей, начала плясать. Ирод был польщен, и тронут. "Проси у меня, чего
хочешь, - сказал он ей, - и я дам тебе". Девица пошла к матери и
сказала
ей: "Чего просить мне?" - "Головы Иоанна Крестителя", -
решительно отвечала Иродиада. Девица возвратилась к царю и сказала: "Я
хочу, чтоб ты мне дал сейчас на блюде голову Иоанна Крестителя". Ирод
послал одного из своих воинов в темницу. Воин обезглавил пророка,
принес его
голову на блюде, подал ее девице. Св Иоанн Предтеча был похоронен в
Севастии.
Как повествует церковное предание, святой Евангелист Лука, обходя с
проповедью
Христовой разные города и селения, из Севастии взял в Антиохию частицу
мощей
великого пророка - его правую руку. В 959 году, когда мусульмане
овладели
Антиохией (при императоре Константине Порфирородном), дьякон перенес
руку
Предтечи из Антиохии в Халкедон, откуда она была перевезена в
Константинополь,
где и хранилась до времени завоевания этого города турками. Потом
Десница
святого Иоанна Крестителя оказалась у рыцарей-госпитальеров, тех самых,
кого
потом стали называть мальтийскими рыцарями. В 1799 году десная рука
Пророка
Иоанна, а также часть Животворящего Древа Креста и Филермская икона
Божьей
Матери были перенесены с острова Мальта в Россию, где святыни
находились
сначала в Гатчине, а затем в самом Санкт-Петербурге. После революции
императр.
Марией Федоровной святыни были вывезены за границу. И после кончины
имп. Марии
Федоровны переданы православному государю Сербии. Где святыни находятся
и по
ныне. ( По житию составленному В. А. Захаровым) вернутся на главную страницу
|
|